5 Ocak 2014 Pazar

GÜVEÇTE KURU FASULYE*

Güveçte pişen her yemeğin tadı güzeldir. Kısık ateşte uzun uzun piştiğinden midir, güvecin kattığı bir tat mıdır, doğallıktan mıdır bilinmez. Ama itiraf etmeliyim ki ben güveci gerektiği gibi kullanmadığım için bu yemek istediğim gibi olmadı. Güveci yeni aldım. Normalde bir gece suda bekletilir, ertesi gün de içine su koyulup kaynatılır. Bu güvecin üzerindeki etikette yıkayıp yağlayın ve yağı çektirin yazıyordu. Ben de yağlamak istemedim, denediğim yönteme güvendim. Ama onu yaptın mı bari derseniz, nerde..
Üşendim, nasıl olsa iyice yıkandım diye düşünüp böyle pişirmeye karar verdim. Sonuç: yemeğe ne yazık ki güvecin kokusu sindi. Yenilmeyecek gibi değildi , tadı da lokum gibiydi ama çekindik. O yüzden ilk kez güveç kullanmak için benim dediğim ilk yöntem garantili ve denenmiş bir reçetedir. Onu yapmadan güveci kullanmayın.

Malzemeler:
1 su bardağı fasulye
1 tane soğan
2 tane domates
1 yk salça
tuz, karabiber
1yk tereyağ

Kuru fasulyeyi bir gece önceden ıslatıyoruz. Ertesi gün yumuşayana dek pişiriyoruz. Suyunu süzüp fasulyeleri kenara alıyoruz ki şişkinlik yapmasınlar.
Soğanı çok küçük doğruyoruz.Güvece tereyağı ekleyip soğanları tuz ile kavuruyoruz.Kavrulan soğanlara domates ekleyip domatesler yumuşayana dek pişiriyoruz ve en sonunda salça ekleyip onunla da biraz kavuruyoruz. Fasulyeleri ekleyip çevirince, fasulyelerin üzerine çıkacak kadar su ekleyip tuzunu ilave ediyoruz ve fasulyeler iyice yumuşayana dek çok kısık ateşte pişiriyoruz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder